Veel gestelde vragen
-
Ik heb een vraag over Corona
Kijk voor informatie over corona op de Home-pagina op deze website, of kijk bij Nuttige websites.
-
Kan een arts bij de Huisartsenpost mijn gegevens inzien?
Dit kan alleen als u daarvoor vooraf toestemming heeft gegeven aan uw eigen huisartsenpraktijk.
Bij Huisartsenpost en Apotheek worden dan beperkt recente medische gegevens zichtbaar. Hierdoor kunt u beter worden geholpen.
In verband met Corona hebben de Huisartsenpost en Spoedeisende hulp op het ziekenhuis tijdelijk toegang tot uw recente medische gegevens. Er wordt altijd om uw toestemming gevraagd of uw gegevens mogen worden ingezien.
Meer informatie vindt u op de website Volgjezorg.nl.
-
Waarom vraagt de assistente waarom ik een afspraak met de huisarts wil maken?
Bij het maken van een afspraak zal de assistente vragen naar de reden van uw contact. Ze is daartoe opgeleid en doet dat om zo goed mogelijk een inschatting te maken van de aard en spoedeisendheid van uw eventuele klachten. De assistente is (net als de huisarts) verplicht om vertrouwelijk met uw informatie om te gaan.
-
Hoe lang duurt het voordat een uitslag bekend is?
De uitslag van rontgen- en bloedonderzoek is meestal na 2 werkdagen bekend. De uitslag van weefselonderzoek en uitstrijkjes is meestal na 2 weken bekend.
U kunt de uitslag online opvragen met uw Digid: https://www.mijngezondheid.net/mobile/login/index.
-
Ik heb hooikoorts. Wat kan ik doen?
Hier vindt u informatie over hooikoorts.
-
Kan ik ook beeldbellen met de huisarts?
Ja dat kan. Hoe dat werkt vindt u hier.
-
Waar kan ik bloed laten prikken?
De prikdienst is aanwezig in ons gebouw van ma. t/m vr. 08.00-09.00uur. U kunt plaats nemen op de blauwe bank naast de apotheek. De medewerk(st)er van de prikdienst roept u als u aan de beurt bent.
Andere locaties in de buurt kunt u vinden op http://www.diagnostiekbrabant.nl/locaties
-
Ik denk dat ik griep heb. Wat moet ik doen?
Voor griep hoeft u meestal niet naar de huisarts. Via onderstaande link vindt u meer informatie over de griep, en kunt u een zelftest doen.
-
Inloggen op MijnGezondheid.net lukt niet
Mogelijk heeft uw huisarts uw gegevens nog niet beschikbaar gesteld voor MijnGezondheid.net. Neemt u a.u.b. contact op met de assistente. Zij helpt u verder.
Soms vindt ook technisch onderhoud plaats op de website MijnGezondheid.net. Actuele informatie vindt u bij de rubriek op onze website “Wat speelt er nu?”.
-
Ik denk dat ik een blaasontsteking heb. Wat moet ik doen?
U kunt tussen 08.00 uur en 10.00 uur, zonder vooraf te bellen, uw ochtendurine inleveren bij de doktersassistente. Zij zal vragen naar uw klachten en kijkt de urine voor u na. De uitslag wordt altijd met de huisarts besproken. U kunt tussen 11.00 uur en 12.00 uur bellen voor de uitslag.
-
Kan ik bellen voor een herhaalrecept?
U kunt uw herhaalmedicatie online bestellen op MijnGezondheid.net.
Ook kunt u uw herhaalrecept bestellen via onze receptenlijn. Toets keuze 2 in, daarna keuze 0.
U kunt ook de receptenbox op de balie gebruiken.
-
Moet ik betalen voor een bezoek aan de huisarts?
Voor de reguliere huisartsenzorg hoeft u als patiënt niets te betalen, dit doet de zorgverzekeraar voor u. Ook bent u geen eigen risico kwijt als u naar de huisarts gaat.
Wel kan het zijn dat, als u medicatie voorgeschreven krijgt of een aanvullend onderzoek aangevraagd wordt door uw huisarts, dat van uw eigen risico af gaat. Dit geldt in de meeste gevallen ook voor laboratoriumonderzoek (onderzoek van bloed, urine, ontlasting e.d.)